• Geen evenementen

Strategie

De kracht van Stichting de Pijler ligt in de wijze waarop zij organisaties met elkaar in verbinding brengt en hoe ervaringskennis wordt meegenomen in het behalen van haar doelstellingen. De komende periode wil Stichting de Pijler haar naamsbekendheid vergroten door haar professionele netwerk en vrijwilligersnetwerk verder uit te breiden.  Sinds 2016 is Stichting de Pijler volgens een nieuwe werkwijze aan de slag, waarbij een projectmatige aanpak zorgt voor meer inzicht in de resultaten die geboekt worden. Aan de hand van het meerjarig beleidsplan worden lange-termijn doelstellingen bepaald. Per jaar worden in het jaarplan de doelstellingen bepaald, die zij dat jaar wil behalen. Daarnaast gaat zij aan de slag met een adequaat meetinstrument waarmee haar resultaten jaarlijks gemeten kunnen worden.

Een ander punt van aandacht is het verdienmodel van Stichting de Pijler. Haar ambitie is om aan het einde van de volgende beleidsperiode ten minste 25% van haar inkomsten via een andere weg dan de provinciale subsidie binnen te halen. Om deze doelstelling te behalen zal een afnemer-specifiek productenboek gerealiseerd worden. Gemeenten en andere organisaties kunnen op deze wijze diensten bij de Pijler afnemen in de vorm van projecten, trainingen, workshops etc. Hiermee wil zij haar kennis en expertise op een andere wijze inzetten dan voorheen gebruikelijk was.

Voor een meer uitgebreide beschrijving van onze doelstellingen verwijst de Pijler naar haar meerjarenbeleidsplan en jaarplannen.